Αγαπητοί συνάδελφοι,
Σας ενημερώνουμε ότι στις 16/12/2015 αντιπροσωπεία του Συνδέσμου μας υπό τον Πρόεδρο Γεώργιο Κρανίτη είχε συνάντηση με τους αρμόδιους/εκπροσώπους του Αν. Υπουργού Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη και συζήτησε το θέμα της επιβολής του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης (Φ.Π.Δ.) που επιβλήθηκε και στα σκάφη αναψυχής άνω των πέντε (5) μέτρων και το οποίο προβλέπεται από το άρθρο 44 του ν. 4111/2013, όπως συμπληρώθηκε/τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 παρ.6α Ν.4334/2015 (ΦΕΚ Α 80/16.7.2015).
- Συνεκδοχικά συζητήθηκε και η ετήσια τεκμαρτή δαπάνη (τεκμήριο) με βάση την κυριότητα και κατοχή σκάφους αναψυχής επί της οποίας άλλωστε επιβάλλεται ο Φ.Π.Δ. κατά ποσοστό 13% χωρίς μάλιστα κλιμάκωση και χωρίς να προβλέπεται μείωσή του λόγω παλαιότητας όπως συμβαίνει με τα αυτοκίνητα.
- Κατά τη συνάντηση αυτή παρουσιάστηκε αναλυτική υπολογιστική μελέτη για τα ποσά που χάνονται για τον κρατικό προϋπολογισμό από τη θεσμοθέτηση φοροεισπρακτικών αντί αναπτυξιακών μέτρων ιδιαίτερα σε έναν κλάδο τα προϊόντα του οποίου, δηλ. των ελληνικών κατασκευαστικών επιχειρήσεων, αντιπροσωπεύουν ποσοστό άνω του 85% των κατ’ έτος λεμβολογούμενων και κατά συνέπεια διατιθέμενων στην ελληνική αγορά μικρών σκαφών ενώ το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 92% στα μικρά σκάφη ολικού μήκους από 4 έως 5μ.
- Επισημάνθηκαν επίσης ότι:
4.1. τα ναυτιλιακά έγγραφα των σκαφών αναψυχής ανανεώνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα και για το σκοπό αυτό καταβάλλονται τα προβλεπόμενα ποσά,
4.2. η κατασκευή μικρού σκάφους αντιπροσωπεύει ένταση εργασίας (χειρονακτική απασχόληση) σε ποσοστό που προσεγγίζει το 65%,
4.3. η αύξηση του αριθμού των πωλήσεων σκαφών προϋποθέτει τη δημιουργία άλλως τη διατήρηση των υπαρχουσών (ακόμα) πολυτίμων θέσεων εργασίας.
- Τονίσθηκε επίσης ιδιαίτερα το γεγονός ότι η Πολιτεία, δυστυχώς και διαχρονικά, δεν έχει στρέψει το ενδιαφέρον της σε έναν κλάδο που μπορεί να ανταγωνισθεί και να υπερτερεί σε ποιότητα και φινίρισμα σκαφών αναψυχής άλλων Ευρωπαϊκών Κρατών έτσι ώστε να αναδειχτεί και επεκταθεί η εξωστρέφεια και προς άλλες αγορές.
- Πρέπει, τέλος, να επισημάνουμε το γεγονός ότι από πλευράς των εκπροσώπων του Υπουργείου επιδείχθηκε φιλόκαλη διάθεση για τα θέματά μας για τα οποία, σημειωτέον, ήσαν πλήρως ενήμεροι και συμφωνήθηκε να ξανασυναντηθούμε αφού πριν θα έχουμε ολοκληρώσει συγκριτική μελέτη των στατιστικών στοιχείων που τηρούμε σε σχέση με τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
- Η επιστολή μας αυτή κοινοποιείται, στη συνέχεια πολλαπλών ομοίων, και στον Αν. Υπουργό Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη με τη συμπερίληψη του πιο κάτω χτεσινού (17/12/2015) δημοσιεύματος που έχει αναρτηθεί σε όλα τα social media και εμφαντικά απεικονίζει τη μεταχείριση του σκάφους αναψυχής στη γείτονα και ανταγωνιστική στον κλάδο μας (μικρά σκάφη) χώρα στον τομέα των ναυπηγοκατασκευστικών επιχειρήσεων μικρών σκαφών. Το δημοσίευμα έχει ως ακολούθως:
«Τον ειδικό φόρο πολυτελείας για τις θαλαμηγούς καταργεί, με τροπολογία στον κρατικό Προϋπολογισμό για το 2016, ο Ιταλός πρωθυπουργός Ματέο Ρέντσι.
Μέχρι σήμερα ο φόρος επιβάλλεται σε θαλαμηγούς άνω των δεκατεσσάρων μέτρων μήκους και την υιοθέτηση του οποίου είχε αποφασίσει η κυβέρνηση του τεχνοκράτη πρωθυπουργού Μάριο Μόντι.
Η κυβέρνηση Ρέντσι θεωρεί ότι η κατάργηση του συγκεκριμένου φόρου θα βοηθήσει στην στήριξη των ιταλικών ναυπηγείων παρά το κλίμα γενικότερης οικονομικής στενότητας, γράφει σχετικά η εφημερίδα Κορριέρε Ντέλλα Σέρα.
Σχολιάζοντας την σχετική απόφαση, οι ιταλοί βιομήχανοι υπογραμμίζουν ότι πρόκειται για την θετική έκβαση του διαλόγου με την κυβέρνηση, για ένα μέτρο που θα προσφέρει και πάλι εμπιστοσύνη στην αγορά».
- Αναπόφευκτες οι συγκρίσεις:
8.1. στην Ιταλία ο φόρος επιβάλλεται στα σκάφη άνω των δεκατεσσάρων μέτρων ενώ στη Χώρα μας στα άνω των πέντε μέτρων !
8.2. στην Ιταλία ακόμη και ο πιο πάνω φόρος καταργείται στη χώρα μας διατηρείται ακόμη και στις βάρκες.
8.2. στους Ιταλούς συναδέλφους τα αποτελέσματα αύξησης της παραγωγής τους και κυρίως των εξαγωγικών τους δραστηριοτήτων (και προς την Ελλάδα) θα γίνουν ορατά σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, στη Χώρα μας ??
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Προς την κατεύθυνση ικανοποίησης των δίκαιων και πολλαπλώς αναγκαίων και για τη Χώρα μας (εθνική οικονομία, απασχόληση, εξωστρέφεια) ώριμων αιτημάτων, ο Σύνδεσμός μας θα συνεχίσει να αγωνίζεται.
Με την ευκαιρία αυτή το Διοικητικό Συμβούλιο εύχεται σε όλους καλές γιορτές και η ανατολή του νέου χρόνου να αποτελέσει την έναρξη ανάκαμψης του πολύπαθου κλάδου μας.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Για το Δ.Σ./ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Γεώργιος Κρανίτης Γεώργιος Βαλλιανάτος